[BLOG] Ons arbeidsreglement is GDPR- en WK-compliant
 

Hrcheckup helpt de KMO's bij de optimalisering van hun personeelsbeleid om maximaal in orde te zijn met de sociale wetgeving, efficiënt en betaalbaar. 




Ons arbeidsreglement is GDPR- en WK-compliant

GDPR-compliant?

Hebt u nog nooit gehoord van GDPR? Dan leeft u op een ander planeet of een onbewoond eiland. Of u bent totaal immuun tegen het overvloed aan GDPR-mails de laatste maanden.

In het eerste geval: betaal u niet blauw aan GDPR. U gaat toch geen zotte kosten maken voor het ontwerp van verwerkersovereenkomsten met uw leveranciers? Of voor cursussen waar u achteraf met een stevige koppijn van terugkomt, met meer vragen dan oplossingen?


WK-compliant?

  • Mag uw werknemer op 18 juni vroeger naar huis gaan om België - Panama te bekijken?
  • Wat zijn uw aansprakelijkheden als werkgever als je hier zelf een event rond bouwt?
  • Wat bij een ongeval na het Panama-feestje? Arbeidsongeval? Schade bedrijfswagen?
  • Mag uw werknemer tijdens de uren matchen volgen via zijn PC, smartphone of andere?
  • Mag uw werknemer op de werkvloer uitgedost komen in de kleuren van zijn favoriet land?
  • En als België wint van Engeland op 28 juni, kan uw arbeider op vrijdag 29 juni een betaalde katerdag bekomen i.p.v. een onbetaalde carenzdag?


Tips:

  • Wist u dat werkgevers met een professioneel en recent bijgewerkt HR-beleid en arbeidsreglement nu al 70 à 90% GDPR-compliant zijn op HR-vlak?
  • Bekijk GDPR niet als een eiland, maar integreer dit in uw ICT-, Marketing- en HR-beleid.
  • Wat is de impact van GDPR op HR? Stuur ons een mail en wij zenden u de nodige info.
  • Maak geen kosten voor verwerkersovereenkomsten met uw leveranciers zoals uw sociaal secretariaat, kinderbijslagdienst, externe dienst preventie en bescherming, makelaar, arbeidsongevallen, leasingmaatschappijen, etc: leg de bal in hun kamp.
  • De bal brengt ons tot het WK: met een stevig uitgewerkt arbeidsreglement, op maat, kan u optimaal op de counter spelen als uw werknemer over de lijn gaan.
  • Ziekteverzuim, gebruik of misbruik van bedrijfsmiddelen, kledijvoorschriften, meldingsplicht, etc. Wij brengen de arbitrage hierover graag in evenwicht.
  • Bestaande klanten kunnen vandaag genieten van een vlotte HR-GDPR-upgrade traject, gesubsidieerd tot 40% en daardoor ontstaat er een laag totaal netto kost.
  • Ook nieuwe klanten kunnen tot 40% subsidies bekomen voor een volledig HR-GDPR HRcheckup traject.
  • Om te besparen op HR-vlak maar ook om preventief problemen te vermijden met vakbonden of sociale inspecties.
  • En als je nu toch aan een HR-upgrade toe bent, dan nemen we graag ook het volgende mee:
    • Geen deeltijdse roosters meer in het arbeidsreglement, wel een 'kader'.
    • De nieuwe regeling glijdende uren.
    • Occasioneel thuiswerk.
    • Vrijwillige overuren.
    • Verlengde referteperiode voor overuren en inhaalrust.
    • De inkorting van de opzegtermijnen voor de eerste 6 maanden.
    • De gewijzigde aangifte van voordeel alle aard voor alle ICT-middelen.
    • Verstrenging beoordeling van RSZ kosten eigen aan de werkgever na de fusie.
    • Sectorale nieuwigheden (bv. in de Bouw en de Horeca).
    • En uiteraard alle elementen die GDPR-gerelateerd zijn.


    Begint je hoofd hiervan te tollen ? Hrcheckup kan jullie hierbij helpen: snel, betaalbaar door de subsidies, volledig op maat en reeds HR-GDPR-compliant. U kan ons vrijblijvend contacteren voor een Hrcheckup op +32 475 44 73 38 of via info@hrcheckup.be.